Bowers & Wilkins CM9 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins CM9 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

jhoneel 25-04-2013

Ik heb deze speaker een dik jaar in mijn bezit , en kan alleen maar zeggen , topklasse . Zo rustig en het gemak waarmee deze luidsprekers spelen is werkelijk perfect ! Ik luister graag reggae muziek en dat komt er zo mooi uit , het laag is diep , zonder dat ik een subwoofer mis . Die heb ik wel maar heb die meteen afgesloten , want deze speakers geven dat lage met het grootste gemak weer . Maar dat mag wel voor het geld wat ze kosten , want goedkoop zijn ze niet . Maar kwaliteit is het wel , zeer goed afgewerkt , echte topklasse !!

Kieskeurig52 13-04-2013

Na 30 jaar waren mijn studio de schop luidsprekers echt aan vervanging toe. Eindelijk de stoute schoenen aan getrokken. Nieuwe luidsprekers kopen vindt ik altijd een lastige zaak. Klinken ze thuis ook zo mooi op een eigen versterker? Eerst reviews gelezen en toen dagje geluisterd in Leiden. Neil Young, Pink floyd Janis Ian en klassiek mee. Ook de Boston 250 en 350 gehoord en het kleinere broertje de CM8 en natuurlijk andere merken. Nee de B&W cm 9 onderscheid zich alhoewel dat natuurlijk ook van je persoonlijke smaak afhangt. De B&W CM 9 heeft een mooi en bijzonder ruimtelijk geluid met een prachtige natuurlijke niet te opdringerige strakke bas.Van het midden van B&W moet je houden. Ik vindt de vocalen natuurlijk klinken. Gelukkig klinkt het thuis ook mooi op mijn Marantz versterker thuis. Muziek aan ogen dicht en je hebt het idee dat ze in je woonkamer spelen. Prachtig. Nadelen? Natuurlijk de prijs. Een hoop geld voor geluid. Maar het is wel weer voor 20-30 jaar! Verder zijn het forse kasten die behoorlijk zichtbaar zijn in ons rijtjes huis. Maar mooi geluid heeft body nodig.
pat_wouters 20-09-2015

Wat voor Marantz heb je aangesloten(hoeveel wat?)? Ik vraag mij namelijk af of een receiver met 70 wat per uitgang voldoende is voor deze speakers.

Slegtenhorst 07-01-2010

Deze speakers heb ik nu 3 maanden in het bezit, ik ben tot aanschaf overgegaan na uitgebreide luisterproeven bij een dealer in Leiden.

Ik vind deze speakers subliem klinken vergeleken met vele andere speakers in deze prijsklasse.
De doorslag heeft voor mij de weergave van viool, cello en gitaarmuziek. Deze worden m.i. zeer zuiver weergegeven. De speakers hebben een zuivere, warme klank en geven ook het hoog zeer goed weer tot ruim boven 20.000 Hz.
Voor het diepe laag tot 20 Hz raad ik toch aan om een subwoofer toe te voegen, ik heb de REL R-205 erbij staan en ik vind de combinatie zowel qua geluidsweergave als qua design goed passen, beide zijn in zwarte pianolak uitgevoerd, een bijzonder fraaie combinatie !